تعمیر آبگرمکن دیواری ورسوب زدایی 09122030979

تعمیر آبگرمکن دیواری ورسوب زدایی 09122030979


آبگرمکن دیواری از جمله وسایلی است که برای منازل یا مکان های مختلف، گرم کردن آب مصرفی را بر عهده دارد. استفاده از این وسیله ممکن است همراه با مشکلاتی باشد که ما در این مقاله قصد بررسی عوامل ایجاد کننده آن را خواهیم داشت. تعمیر آبگرمکن دیواری معمولاً نیاز به حضور تعمیرکارانی خبره دارد که بتوانند علاوه بر تعمیرات، سرویس کردن آن را برای جلوگیری از مشکلات آینده انجام نمایند. در ادامه مطلب مشکلاتی که در آبگرمکن های دیواری به صورت معمول برای افراد پیش خواهد آمد را عنوان می نماییم که احتمالا برای شما هم پیش آمده و دلیل این مشکل و راه کارهای حل آن را خواهیم گفت پس با ما همراه باشید.

افرادی که از آبگرمکن های دیواری برای گرم کردن آب مصرفی خود استفاده می کنند با پیدا شدن نقص در یکی از قطعات آبگرمکن ها می توانند دچار مشکل شوند. این مشکلات ممکن است به راحتی برطرف شود و یا نیز به حل آن ها توسط تعمیرکاران این حوزه داشته باشد. در صورت بروز مشکل حتماً باید آن را به سرعت رفع نمایید تا علاوه بر دسترسی به آب گرم، مشکلات اضافه ای در آینده ایجاد نگردد. مشکلات رایج و مهم تری که در آبگرمکن های دیواری زیاد پیش خواهد آمد روشن نشدن دستگاه، جرقه نزدن شمعک دستگاه،(در آبگرمکن های برقی) بالا رفتن ناگهانی دما، سرد شدن آب، داغی زیاد آب، خاموشی شعله شمعک دستگاه،وغیره … می باشد.

2) مشکل روشن نشدن دستگاه آبگرمکن دیواری

یکی از مشکلات رایج در آبگرمکن های دیواری مشکل در روشن نشدن شمعک می باشد. در ابتدا باید دلیل این روشن نشدن شمعک را بیابیم. ممکن است آبگرمکن روشن بوده باشد و بعد از خاموشی دیگر مجدد روشن نشود یا اینکه از اول روشن نمی شود. سه دلیل مشکل در جرقه زن دستگاه، رسوب گرفتن الکترود جرقه زن(درآبگرمکن های برقی) و یا خرابی ترموکوبل آبگرمکن که باعث میشود شمعک ثابت نشود می تواند دلایل این موضوع باشد که هر کدام را بررسی می نماییم.

3) مشکل در جرقه زن آبگرمکن دیواری

وجود جرقه زن‌ در آبگرمکن های دیواری شاید در ظاهر یک وسیله ساده باشد ولی قطعه ای بسیار مهم و پیچیده است که مشکل در آن باعث می شود که آبگرمکن نتواند کار خود را شروع نماید. هر مشکلی که باعث درست کار نکردن جرقه زن شود می تواند باعث خرابی آبگرمکن و در نتیجه روشن نشدن آن شود. به عنوان مثال در صورتی که آبگرمکن دیواری فاصله استانداردی از بخش سر الکترود تا بخش مشعل نداشته باشد، عملکرد درستی ندارد. فاصله استاندارد آن حدوداً ۹ میلی‌متر می باشد که هر چقدر زیادتر یا کم تر شود دچار مشکل خواهد شد. پس جای دقیق جرقه زن مهم است تا بتواند درست عمل نماید.

4) مشکل رسوب در جرقه زن آبگرمکن دیواری

معمولاً هر وسیله ای که در آب قرار بگیرد پس از مدت زمانی به دلیل رسوبات و املاح در آب ها دچار رسوب گرفتگی می شود. این رسوبات بسته به مقدار و نوع آبی که مصرف می کنید متغییر می باشد. رسوب در بخش جرقه زن هم یکی از دیگر مشکلاتی است که برای آبگرمکن های دیواری به وجود خواهد آمد. در صورتی که جرقه زن رسوب بگیرد می توان مشکلات زیادی در آبگرمکن ایجاد نماید.
در صورتی که سر الکترود جرقه زن دچار کثیفی شود و یا دچار رسوب گرفتگی شده باشد، جرقه نمی تواند جهت تولید شعله کاری کند و آبگرمکن دیواری را دچار مشکل می نماید. برای حل این مشکل باید سرالکترود را از هر نوع آلوده شدن و یا رسوب، تمیز نمود که این قطعه بتواند به درستی کار نماید. البته همه قطعه های مکانیکی دستگاه که به جرقه زن وابسته هستند نیز در صورتی که خراب شوند آبگرمکن نمی تواند روشن شود و باید جهت رفع آن قطعاتی مانند فندک، وایر، پیزوالکتریک یا الکترود با قطعه نو و سالم عوض گردد.

تعمیر آبگرمکن دیواری

برای ارتباط با آچار با شماره همراه 09125014907..سیاح در تماس باشید.

5) مشکل خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری

در تعمیر آبگرمکن دیواری شمعک در آبگرمکن های دیواری یکی از قطعه های مهم و کاربردی در آن ها می باشد. شمعک با کمک جرقه زن ها می توانند باعث روشن شدن آبگرمکن شوند. اگر جرقه زن ها درست کار نکند، مشخص می شود که دستگاه خراب است. شمعک در آبگرمکن ها زمانی که گرفتگی پیدا می کنند کار نمی کنند. از موارد دیگر که می تواند باعث کار نکردن این قطعه گردد، گرفتن صافی شمعک، گرفتن مجرای نازل در شمعک و یا بسته بودن شیر پروانه ‌ای است.
دلیل روشن نشدن شمعک در آبگرمکن خراب شدن ترموکوپل و یا بوبین است. برای رفع این مشکل بایدترموکوبل به صورت کامل عوض گردد. دقت کنید که در تعمیرسنسور های آبگرمکن برقی از ابزار نوک تیز و یا سوزن استفاده نکنید زیرا قطر آن نازک است و استفاده از این وسایل باعث خراب شدن آن می گردد.و درآبگرمکن های غیر برقی در صورتی که شمعک روشن گردید و دوباره پس از رها شدن ولوم خاموش شد باید بخش هایی مانند ترموکوپل، بوبین ، وشعله شمعک را در آبگرمکن را باید بررسی نمایید.

6) چند دلیل گرم نشدن آب در آبگرمکن دیواری

  • وجود رسوب در بخش سردوش یا سرشیر (حل مشکل با رسوب زدایی )
  • روشن نشدن شمعک یا خاموشی آن( حل مشکل با تنظیم نمودن درست و دقیق شمعک )
  • خرابی ترموکوپل ( حل مشکل با بستن مهره‌های به کار رفته در ترموکوپل، روشن کردن شیر مغناطیسی، باز کردن شیر پروانه ‌ای و رفع گرفتگی صافی شمعک و رفع گرفتگی مجاری نازل شمعک)
  • خراب شدن در واشر دیافراگم و یا پارگی در این واشر
  • مشکل در لوله کشی ساختمان
  • وجود دودکش‌های غیر استاندارد

7) دلیل کم شدن فشار آب گرم آبگرمکن دیواری

از مهم ترین دلیل در کم شدن فشار آب گرم رسوب گرفتن و یا جرم در لوله های آب سرد ورود به آبگرمکن می باشد. البته باید چک کنید که فشار آب ساختمان مطلوب باشد و قطعی نداشته باشد. جرم ها و رسوبات می‌توانند باعث گرفتن مسیر و کم شدن فشار آب گرم شوند. این گرفتگی و جرم ها می توانند در اتصالات و همچنین رادیاتور آبگرمکن هم وارد گردد. برای رفع این مشکل باید آبگرمکن سرویس شود و لوله ها جرم گیری گردد. در مرحله بعدی باید تبدیل آبگرمکن، فیلترها، شیرهای اصلی در حمام، آشپزخانه و یا سرویس بررسی شده و در صورت لزوم جرم آن گرفته شود. در صورتی که باز هم مشکل پابرجا بود باید پمپ آب آبگرمکن دیواری بررسی گردد.

8) دلیل قطعی آب گرم در آبگرمکن دیواری

خرابی در آبگرمکن های دیواری باعث می گردد که آب گرم نداشته باشید. یکی از مهم ترین علت های این امر کم شدن فشارآب می باشد و دلیل های دیگر جرم گرفتن در لوله های آبگرمکن، خاموش شدن شمعک، عدم جرقه زدن و روشن نشدن آبگرمکن می باشد. ممکن است به دلیل از بین رفتن خاصیت فنری در سوپاپ گاز هم این مشکل پیش بیاید.

9) دلایل خاموش نشدن آبگرمکن پس از بسته شدن آب ورودی

  • خرابی در سوپاپ خروجی آب( راه کار: عوض کردن سوپاپ پلاستیکی خروجی)
  • گرفتن لوله‌های دستگاه و یا گرفتگی در شیر احتراق آهسته(راه کار: جرم گیری کردن- تمیز کردن لوله‌ها- تمیز کردن زانویی – تمیز کردن شیپوره آبگرمکن)
  • خراب شدن اورینگ میله سوپاپ آب( راه کار :عوض کردن اورینگ میله سوپاپ آب)
  • خراب شدن سوپاپ اصلی گاز( راه کار: عوض کردن واشر سوپاپ اصلی گاز )
  • از بین رفتن خاصیت فنری در سوپاپ اصلی گاز(راه کار :عوض کردن فنر مربوط با سوپاپ گاز)
  • فشار گاز نامناسب و نامتعادل

10)علل خاموشی آبگرمکن دیواری

  • قطع شدن گاز شهری
  • کم شدن فشار آب ورودی
  • اشتباه در بستن شیرهای آب گرم و سرد
  • جرم گرفتگی در فیلترها
  • رسوب گرفتن در سر الکترود و یا خراب شدن آن
  • خراب شدن سنسور دودکش

11) دلیل روشن شدن یکهویی آبگرمکن دیواری

یکی از اصلی ترین دلیل جهت روشن شدن یکهویی آبگرمکن، ایجاد نشتی آب گرم در داخل یکی از لوله‌های آب گرم می باشد که با مصرف نمودن آب گرم تولیدی، می تواند سیستم را مجدداً مجبور به تولید آب گرم نماید. دلیل دیگر جرم گرفتن لوله‌های آن می باشد و در صورتی که جرم گرفتن برطرف نشود، ممکن است ترکیدن آبگرمکن اتفاق بیوفتد. خرابی شیر احتراق آهسته، افزایش فشار گاز در مشعل، تنظیم نبودن بخش الکترود، افزایش فشار آب و همچنین خارج شدن پرفشار آب گرم از دلایل روشن شدن خود به خود آبگرمکن می باشد.

12) جرقه زدن و روشن نشدن آبگرمکن

اگر آبگرمکن شما جرقه می زند ولی روشن نمی شود، می تواند به قطع بودن گاز ورودی به دستگاه مرتبط باشد. در صورتی که گاز وصل است ولی آبگرمکن بعد از جرقه زدن روشن نمی شود ممکن است سر الکترود آن رسوب گرفته باشد و سنسور گاز درست عمل نمی کند. دلیل دیگری که می‌توان باعث این مشکل شود ایراد در تاسیسات و یا لوله کشی ساختمان و همچنین مشکل در بسته شدن شیر آب گرم و سرد باشد.

13) دلیل روشن ماندن شعله در آبگرمکن دیواری

در زمانی که شعله روشن مانده و خاموش نمی شود باید عواملی مانند خراب شدن شیر احتراق آهسته،رسوب در ساقه سوپاپ، گرفتن لوله دیافراگم، گرفتن شیپوره، مشکل درسوپاپ اصلی، ترکیدن لوله آب گرم، از بین رفتن خاصیت فنری سوپاپ گاز، خراب شدن واشر اورینگ سوپاپ آب و یا گاز بررسی گردد و در صورت پیدا کردن مشکل آن را برطرف نمایید.

14) دلیل خاموش شدن شمعک در آبگرمکن دیواری

دلیل اصلی خاموشی شمعک خراب شدن ترموکوپل و همینطور شیر مغناطیسی می باشد. البته در صورتی که آب گرم را باز می کنید، شمعک خاموش می شود نشان دهنده این موضوع است که گاز کل ساختمان قطع شده و یا شیر پروانه‌ای آبگرمکن بسته شده است. دلایل دیگر آن خرابی دیافراگم دستگاه و یا خرابی لوله تبدیل و گرفتگی شیر احتراق می باشد. می توانید حل این مشکل را به دست تعمیرکاران بسپارید ولی در صورتی که شمعک به دلیل باز شدن آب گرم روشن نگردد نشان دهنده این است که سیم ترموکوپل قطع گردیده و یا ترموکوپل آن نامناسب می باشد.

15) ترکیدن آبگرمکن دیواری

یکی از خطرناک‌ ترین مشکلاتی که ممکن است در آبگرمکن های دیواری پیش بیاید، ترکیدن آبگرمکن دیواری می باشد که خسارات زیادی را وارد می نماید. مواردی که ممکن است باعث این موضوع شود نشت کردن گاز، خراب شدن قطعات و اجزای آبگرمکن، رسوب گرفتن در لوله ها، رسوب در مسیر خروجی آب گرم و دستکاری کردن تنظیمات دستگاه می باشد. باید برای جلوگیری کردن از این کار تمام قطعه ها، لوله ها، مسیرهای آب و گاز در آبگرمکن را چک نمایید.

16) دلیل جوش آوردن آبگرمکن دیواری

وقتی که آبگرمکن جوش می آورد نشان می دهد که دستگاه درست کار نمی کند. در صورتی که دستگاه صدای جوشیدن و یا قل قل به معنی جوشیدن آب در مخزن دستگاه را می دهد، باید روی آن دقت نمایید. این موضوع به دلیل افزایش بیش از اندازه آب و فشار بالای آن است که در مخزن دستگاه جمع شده است. در این حالت پیشنهاد می گردد با تعمیرکاران حرفه ای تعمیر آبگرمکن تماس بگیرید. علت های دیگر جوش آوردن در آبگرمکن دیواری، رسوب مبدل، هوا گرفتگی در مدارهای گرمایشی آب، قطع شدن شیرهای رفت و برگشت، اختلال پیدا شدن در جریان آب، خراب شدن قطعه های داخلی و… می باشد.

17) دلایل خاموش شدن مداوم آبگرمکن دیواری

در صورتی که به این مشکل برخوردید که پس از روشن کردن آبگرمکن، در زمان کوتاهی بعد از روشن شدن خاموشی اتفاق می افتد مشکل در ترموکوپل می باشد که نمی تواند شمعک را مدت طولانی روشن نگه دارد. دلیل دیگرمی تواند قطعی و یا کم فشار بودن گاز باشد.

18) یخ زدگی آبگرمکن دیواری

یکی از مشکلاتی که ممکن است خیلی کم پیش بیاید این است که آبگرمکن دچار یخ زدگی بشود. ممکن است که شما آبگرمکن را در مکانی مانند تراس نصب کرده باشید و یا منبع شما گاز شهری نباشد، در زمستان و سرمای زیاد هوا لوله ها یخ می زنند.


19) رنگ گرفتن آب داغ در آبگرمکن دیواری

در صورتی که مشاهده نمودید که آب گرمی که از شیر آب خارج شده شفاف نمی باشد می توانید دلیل آن را مشکل در آبگرمکن بدانید. در واقع وقتی آب گرم دارای رنگ های قرمز، قهوه ای، زرد می شود نشان دهنده وجود اکسید های فلزی در لوله ها می باشد. در آبگرمکن ها وجود لوله های فرسوده می تواند باعث این امر شود که باید آن را تغییر داد تا رنگ آب عادی گردد.

20) مشکل صدا در آبگرمکن دیواری

در صورتی که در زمان کار کردن آبگرمکن سر وصدای زیادی شنیده می شود، این امکان وجود دارد که یکی از قطعه های داخلی دستگاه شکسته شده و یا آسیب دیده است. می توانید با سرویس کردن دوره ای به دست کارشناسان این موارد را به راحتی تشخیص داد و عیب یابی نمود.

21) سوالات متداول در مورد آبگرمکن دیواری

1) راه برطرف کردن مشکل در جرقه زن آبگرمکن دیواری چیست؟

  • ممکن است وایر قطع شده باشد که باید عوض شود.
  • ممکن است وایر از جای خود جدا شده باشد که باید در محل خودش قرار داده شود.
  • وایر شل شده که باید محکم گردد.
  • تمیز کردن نوک الکترود جرقه زن که کثیف شده است.
  • به دلیل شکسته شدن چینی الکترود است که بایدعوض شود.

2) دلیل روشن نشدن شمعک درآبگرمکن دیواری چیست؟

  • شیر پروانه ای بسته می باشد و بایدعوض گردد.
  • صافی شمعک گرفتگی دارد که بایدعوض گردد.
  • مجرای نازل شمعک دچار گرفتگی شده است که باید تمیز شود.

3) دلیل خاموش شدن شمعک آبگرمکن دیواری چیست؟

  • ترموکوپل خراب شده و بایدعوض شود.
  • مهره در ترموکوپل محکم نشده و باید محکم گردد.
  • شیر مغناطیسی خراب شده و باید عوض شود.
  • شعله شمعک کوتاه می باشد که باید مسیر عبور کردن گاز تا بخش شمعک تمیز گردد.

4) دلیل اینکه شعله شمعک کوتاه و یا زرد رنگ می باشد چیست؟

  • ممکن است صافی شمعک گرفته باشد و باید تمیز شود.
  • بخش مجرای نازل شمعک گرفته شده و باید تمیز شود.
  • ممکن است صافی مجرای هوا کثیف شده و باید تمیز شود.

5) دلیل اینکه شیر آب گرم باز شده ولی مشعل روشن نمی گردد چیست؟

  • ممکن است مشکل در گرفتگی صافی آب است که باید تمیز شود.
  • شیر ربع گرد گاز در آبگرمکن بسته بوده و باید باز شود.
  • گاز قطع شده و باید بررسی گردد.
  • شیپوره رگولاتور آب گرفته است و باید تنظیم گردد.

6) دلیل اینکه پس از باز نمودن شیر آب گرم، مشعل بلافاصله روشن نخواهد شد چیست؟

  • شیر احتراق آهسته خراب بوده و باید عوض شود.
  • مشکل در اورینگ سوپاپ اصلی گاز می باشد که باید عوض شود.
  • ممکن است روی ساقه سوپاپ آب رسوب گرفته و باید تمیز شود.

22)هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری

جهت تعیین قیمت تعمیرات باید آبگرمکن دیواری توسط کارشناسان تعمیرات بررسی گردد. در صورتی که در زمینه تعمیرات تجربه ای ندارید باز کردن و دستکاری و تعمیر آبگرمکن دیواری بیشتر باعث خرابی های قطعات دیگر دستگاه و همچنین ایجاد هزینه های بیشتر خواهد شد. تعمیرکاران خبره زمانی که تعمیرات دستگاه را انجام می دهند کار رسوب زدایی و جرم گیری را انجام می دهند. در صورتی که این رسوب زدایی به صورت دوره ای انجام شود، مطمئناً خرابی کم تر خواهد شد. قیمت و هزینه تعمیرات بستگی به قیمت قطعات دارد که متغیر می باشد.

نتیجه گیری:

در صورتی که نیاز به سرویس و یا تعمیر آبگرمکن دیواری منزل خود دارید می توانید از متخصصین ” آچار” کمک بخواهید. متخصصین و تعمیرکاران خبره ” آچار” آمادگی خود را جهت هرگونه خدمات اعلام می دارند. ” خدمات آچار” شامل سرویس کردن و تعمیرات مانند سرویس کردن، عیب یابی و رفع مشکل آبگرمکن های دیواری شما عزیزان در مکان شما می باشد. فقط کافیست در تمام روزهای هفته با ما تماس بگیرید و از خدمات این مجموعه در هر نقطه از تهران استفاده نمایید.

شماره همراه =09125014907..سیاح

می توانید مقاله زیر را هم مطالعه نمایید:

نحوه رسوب زدایی آبگرمکن دیواری=09125014907

Summary
تعمیر آبگرمکن دیواری
Article Name
تعمیر آبگرمکن دیواری
Description
آبگرمکن دیواری به مانند هر دستگاه دیگری ممکن است دچار مشکل شود از این رو بهتر است نسبت به عیب یابی و تعمیر آبگرمکن دیواری اقدام کنید.

1 comments found

    حمیدرضا

    مهر 30, 1400 @ 6:26 ب.ظ

    سلام تشکر فراوان

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *